Tejjel kerülheti el az infarktust

A Dél-Ausztrál, a Maine-i és az Ausztrál Nemzeti Egyetem kutatásából kiderült, hogy azok a felnőttek, akik tejtermékeket is fogyasztanak, megóvhatják magukat az artériák elmerevedésétől és a szívbetegségek kockázatától.

A kutatás során megvizsgálták, hogy a naponta bevitt tejtermék összefügg-e az artériák merevségével, mert arra voltak kíváncsiak, igaz-e az általánosítás, hogy ez az élelmiszercsoport összefüggésbe hozható a keringési problémákkal. Kezdetben azt feltételezték, hogy nincs köztük kapcsolat.

A Hypertension című folyóiratban megjelent cikk arról számolt be, hogy a pulzushullám terjedési sebessége, a pulzusnyomás és a szisztolés vérnyomásérték csökkent több tejtermék fogyasztása esetében, a demográfiai és táplálkozási variánsoktól függetlenül. Ezzel párhuzamosan csökkent továbbá a szívbetegségek kockázata is. Nem találtak kapcsolatot a tejtermékek és a vérzsírok szintje között, továbbá nem derült ki, hogy pontosan mely termék (tej, sajt, joghurt, tejdesszertek, tejszín vagy fagylalt) fejtett ki kedvező hatást a pulzushullám terjedési sebességére.

További kutatások, köztük kontrollált klinikai kísérletek is szükségesek annak meghatározására, hogy a tejtermékekkel hatásosan lehet-e befolyásolni az életkorral összefüggő artériamerevséget, továbbá a szívbetegségeket, valamint hogy mely csoportok számára megfelelő ez a módszer. Nem biztos, hogy a tejtermékekre érzékenyek vagy speciális kockázati faktorokkal rendelkezők számára is ez a járható út.

A kutatást Georgina Crichton, táplálkozástudományi és pszichológiai doktorandusz hallgató vezette a Dél-Ausztrál Egyetemről. Közel 600 ember adatait elemezték a Maine-Syracuse Longitudinális Kutatásból, mely 35 éven át zajlott és a szívbetegségek kockázati tényezőit vizsgálta a kognitív teljesítményhez viszonyítva.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +32 °C
Minimum: +15 °C

Éjszaka is felhőtlen idő várható. Csapadék nem lesz. Gyenge vagy mérsékelt marad a légmozgás. Késő estére általában 16 és 28 fok közé hűl le a levegő.A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet többnyire 12 és 19 fok között várható, ennél alacsonyabb értékeket mérhetünk a szélcsendes, hidegre hajlamos helyeken, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő pontokon, szelesebb északnyugati tájakon ennél melegebb lesz a hajnal. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.