Teával védje csontjait!

Kevesebbet veszít csontrendszeréből az, aki naponta iszik teát - derül ki egy ausztrál kutatásból, amely az American Journal of Clinical Nutrition legújabb számában jelent meg.

"A kutatás eredményei szerint a tea kis mennyiségben történő fogyasztása előnyös lehet a csontok számára."- közölte Dr. Amanda Devine egyetemi tanár, az Edith Cowan Egyetem és a perthi Western Australia Orvostudományi Egyetem adjunktusa, a kutatás vezetője. - írja a MediPress.

"A vizsgálat 4 éve alatt a felmérésben résztvevők között magasabb volt a csont denzitása azoknál, akik teát ittak. Ezek a nők kevesebb csontmennyiséget veszítettek azokhoz képest, akik nem ittak teát. A nők több mint háromnegyede fogyasztott naponta teát, átlagosan napi három csészével."

"Lehet, hogy a tea segíthet."- közölte Paul Brandt (exas A&M Health Science Center College of Medicine), aki az ideggyógyászat és kísérleti gyógyászat adjunktusa. "Egy-két csésze tea naponta nem árthat, de nem mondanám, hogy biztosan segíteni fog. Elképzelhető, hogy segítségével megelőzhető némi csontvesztés."

Korábbi kutatások szerint a tea javíthat a csont ásványi denzitásán a csontritkulás kockázatának kitett egyénekben, ám az eredmények nem meggyőzőek. Az egyik kutatás szerint a zöld tea segíthet a reumatoid arthritis gyulladásának és fájdalmának csökkentésében is. A törések, különösen a csontritkulással összefüggő csípőtörések, a postmenopauzális nők rokkantságának egyik fő okozója. A csontritkulás hatására a csontok törékennyé válnak, ami főként idősebb nőket érinti, de más korosztályokban is viszonylag gyakran előfordul.

Az mostani tanulmány elkészítéséhez 1500 idős (70-85 éves) ausztrál nőt vizsgáltak meg, akik előzőleg egy öt éves kutatásban vettek részt, annak kiderítése érdekében, hogy a kalciumellátás hogyan hat a csontritkulásos csípőtörésekre. A kutatás kezdetén 275 résztvevőt arról is kikérdeztek, hogy hogyan alakulnak tea-fogyasztási szokásaik, a végén pedig mindenki kitöltött egy kérdőívet. Az első és ötödik évben megmérték a résztvevők csontjának ásványi denzitását is. A eredmények kiértékelése után szembetűnő volt, hogy a teát fogyasztóknak 2,8 százalékkal magasabb volt a csípőcsont ásványianyag tartalma (denzitása) azokhoz képest, akik nem ittak teát.

A kutatás négy éve alatt a teázók átlagosan csupán 1,6 százalékát vesztették el csípőcsontjuk denzitásának, míg a nem teázóknál ugyanez a veszteség 4 százalékos volt, amely megegyezik a korábbi kutatási eredményekkel. Nem találtak azonban összefüggést az elfogyasztott tea mennyisége és a csontvesztés között.

"Nem volt jobb állapotban azoknak a csontja, akik több teát fogyasztottak."- közölte Dr. Devine. "Az összefüggés hiányát az okozhatta, hogy minden vizsgálati csoportban kicsi volt a teaivók száma. Ha a résztvevők összességét nézzük, nagyobb eséllyel láthatnánk a különbséget." A kutatók szerint a tea alkotóelemei, mint az antioxidáns flavinoidok, lehetnek felelősek a jótékony hatásokért.

A flavonoidok stimulálják az új csontsejteket, amelyek a csontszövetet termelik. A teában található fitoösztrogének gyenge ösztrogénhatása szintén jótékony hatással lehet, különösen az idősebb nőknél, akiknek alacsony az endogén ösztrogénszintjük. Ha a teát tejjel itták, akkor pedig még kalciumot is fogyasztottak, ami szintén szükséges az egészséges csontokhoz, közölte Dr. Devine.

STOP

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak néhol a Tiszántúlon képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél elsősorban az Észak-Alföld térségében élénkül meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Késő este általában 15, 25 fok várható. Jelenleg egy anticiklon határozza meg a térség időjárását.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.