Infarktus és stroke a szénsavas üdítők miatt

A szénsavas, cukros üdítők fogyasztása növeli a szívinfarktus és a stroke kockázatát - állapította meg egy kutatás. A tejjel, gyümölcslével vagy kávéval ilyen összefüggést nem sikerül kimutatni.

A szénsavas üdítők rendszeres fogyasztói között gyakoribban fordul elő stroke , mint az ilyenektől tartózkodók körében – állapította meg egy japán kutatás. A hat éven keresztül 800 ezer, szívmegállás miatt kórházban kezelt ember ivási szokásait feltérképező vizsgálat eredményéről a kutatás vezetője, Keijiro Saku, a Fukuoka Egyetem professzora számolt be Londonban, ez Európai Kardiológiai társaság kongresszusán.

„Bebizonyosodott, hogy a szénsavas italok fogyasztása növeli a metabolikus szindróma, valamint a tudósítása szerint. Ugyanilyen kapcsolat nem áll fenn más italokkal, mint például a tea, a kávé, a kakaó, gyümölcs- és zöldséglevek, tej vagy ásványvíz.

A szénsavas üdítők komoly betegségeket okozhatnak

A metabolikus szindróma napjaink egyik leggyakoribb összetett anyagcserezavara. Maga elé tudja idézni a sörpocakos, túlsúlyos, holdvilágarcú embertársait? Ők például valószínű, mindannyian érintettek. Tudjon meg többet erről a tünetegyüttesről! Simon Stevens, a brit Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) vezérigazgatója szerint egyre aggasztóbb összefüggéseket tárnak fel édes, szénsavas üdítők egészségre – különösen a gyereke egészségére - gyakorolt káros hatásaival kapcsolatban.

Számos bizonyíték van arra, hogy a cukor és az elhízás egy sor egészségügyi problémáért felelős. Egyetlen okot sem tudok mondani, amiért a gyerekeknek cukros, szénsavas italokat kellene adni. Nincs bennük semmi hasznos tápanyag, viszont károsak az egészségre – mondta.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +15 °C

Többnyire derült, napos idő várható, majd késő délutántól az északnyugati tájak fölé már érkezhet némi felhőzet, melyből néhol a határ közelében zápor, zivatar sem kizárt. A déli szél nagy területen megélénkül. Délutánra általában 32 és 36 fok közé melegszik fel a levegő. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.