Megvan, mikor nem szabad teázni

A savas hatású italok, például a gyümölcsteák és az ízesített vizek fogyasztása rongálhatja a fogzománcot.

A teázás főleg télen igen népszerű, sokaknál a forró ital fogyasztása egyfajta szertartás. Nem mindegy azonban, hogyan isszuk: a King's College London kutatócsapata szerint ha lassan kortyolgatva élvezzük ki az ital ízét, akkor fogzománcunk egészsége bánhatja.

8 biztos tipp a fogzománc védelméért A reklámokban emlegetett saverózió azt jelenti, hogy a savak hatására a fogzománc kopni kezd. Ezt a folyamatot elsősorban a táplálkozási és fogápolási szokásaink befolyásolják. Íme, a 8 legfontosabb tényező, amellyel megmenthetjük a fogakat - kattintson !

Ezek az italok teszik tönkre a fogainkat

A fog három fő alkotórésze a fogcement, a dentin és a zománc, amelyek közül egyedül ez utóbbi látható a felszínen. A fogzománc a test legkeményebb és legtöbb ásványi anyagot tartalmazó anyaga, mégsem kikezdhetetlen - a savas élelmiszerek, italok károsítják, és kivonják belőle az ásványokat. A zománc elvékonyodása miatt enyhén sárgulni kezd a fog és kopás jelei is láthatóak lesznek, közben pedig fokozódik az érzékenység és az elszíneződés is.

A British Dental Journal korábbi kutatása 300 olyan ember étkezését vizsgálta meg, akinél a fogromlás komoly problémát okozott. Mint kiderült, a fogerózió azoknál jelentkezett leginkább, akik a legtöbbet nassoltak, és nem csupán a cukor okozta. Savas hatásuk miatt a különböző gyümölcsös italok - teák, shake-ek -, a diétás innivalók, alkoholok, ízesített vizek, és persze a szénsavas üdítőitalok is lebontják a fogat védő zománcot. Persze, az erózió mértékét az is befolyásolja, hogy milyen módon fogyasztjuk ezeket az italokat.

Árthat a fogaknak, ha lassan szürcsöljük a gyümölcsös teát
Árthat a fogaknak, ha lassan szürcsöljük a gyümölcsös teát

A kutatás vezetője, Dr Saoirse O'Toole hangsúlyozta: kimondottan ártalmas a fogaknak, ha az italokat lassan, szürcsölgetve fogyasztjuk, és a kortyot a szánkban is tovább bent tartjuk. Ekkor ugyanis az italnak több ideje lesz a szánkban a zománc gyengítésére, és hatását a nyálunk sem tudja semlegesíteni. Azoknak az embereknek, akik az étkezések között legalább két alkalommal fogyasztanak citromos vizet vagy gyümölcsteát, 11-szer nagyobb esélyük van valamilyen fogprobléma kialakulására. Ha azonban étkezés közben fogyasztjuk ezeket az italokat, akkor a veszély a felére csökken - állapították meg a szakértők.

Forrás: BBC

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
pajzsmirigy-alulműködés
Korai tünetek, hogy kevés hormont termel a pajzsmirigy – Erre figyelj nőként
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +29 °C
Minimum: +12 °C

Felhőtlen lesz az ég, csapadék kizárt. Az északkeleti, keleti szelet a Dunától keletre még az éjféli órákig élénk, északkeleten olykor erős lökések kísérhetik, majd a legtöbb helyen mérséklődik a légmozgás. A legalacsonyabb éjszakai hőmérséklet általában 10 és 18 fok között várható, de a hidegre hajlamos helyeken ennél több fokkal alacsonyabb, míg a nagyobb városokban, vízpartok közelében, magasabban fekvő helyeken kissé magasabb értékeket is mérhetünk. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.