Joghurttal csökkenthető a cukorbetegség kialakulási esélye

Brit kutatók szerint napi egy pohár joghurt elfogyasztása segíthet megelőzni a kettes típusú cukorbetegség kialakulását.

A legújabb kutatások szerint a rendszeres joghurtfogyasztás jelentősen csökkentheti a diabétesz kialakulási esélyeit. Azonban nem csak a joghurtnak, hanem más, erjesztett tejtermékeknek, például a túrónak is hasonló jótékony egészségügyi hatásai vannak.

Veszélyezteti önt a cukorbetegség? Töltse ki tesztünket, és megtudja! A joghurt , valamint az alacsony zsírtartalmú sajtok rendszeres fogyasztása 11 év alatt mintegy 24 százalékkal csökkentheti a cukorbetegség kialakulási esélyét. A legjobb azonban, ha hetente négy és fél pohár (poharanként 125 gramm) joghurtot fogyasztunk el, ez ugyanis 28 százalékkal csökkenti a cukorbetegségre való hajlamot.

A Cambridge Egyetem tudósai szerint a mostani kutatás segíthet felhívni az emberek figyelmét arra, hogy egyes élelmiszereknek milyen fontos szerepük lehet a krónikus betegségek prevenciójában.

"Szinte állandóan csak arról hallhatunk mindenhol, hogy bizonyos élelmiszerek, például a cukros üdítők, milyen rosszat tesznek az egészségünknek - nyilatkozta Dr. Nita Forouchi, az Orvosi Kutató Tanács (MRC) járványtani szakértője - Ezért az emberek számára biztató lehet, ha tudomást szereznek róla, hogy vannak ételek, amik pozitív hatással vannak az egészségre."

A kettes típusú cukorbetegség kialakulásában nagyon nagy szerepet játszanak az életmódbeli tényezők, például a túlsúly, az ülő életmód és az egészségtelen étrend. Kettes típusú cukorbetegségről akkor beszélhetünk, ha a szervezet fokozatosan elveszíti a cukor lebontásának képességét, aminek következtében a cukor felhalmozódik, és károsítja a belső szerveket.

A mostani kutatás során a tudósok összesen 4255 résztvevő étkezési szokásairól gyűjtöttek adatokat 11 éven keresztül. Ez idő alatt összesen 753 páciensnél alakult ki kettes típusú diabétesz.

A joghurtfogyasztók körében ritkább a cukorbetegség (Fotó: Europress)

Az adatok szerint az alacsony zsírtartalmú erjesztett tejtermékeket fogyasztók körében több mint húsz százalékkal alacsonyabb volt a cukorbetegség előfordulása. Sőt, a rendszeres joghurtfogyasztók esetében 28 százalékkal volt alacsonyabb a cukorbetegség kialakulási esélye. Ez azonban csak azokra volt jellemző, akik hetente legalább négy és fél, 125 grammos joghurtot elfogyasztottak.

A tudósok szerint az erjesztett tejtermékek a probiotikus baktériumoknak, valamint a K-vitamin-tartalmuknak köszönhetik jótékony egészségügyi hatásaikat.

A kutatás részletes leírása a című orvosi szaklap legfrissebb számában olvasható.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.