Napi két csésze tea a prosztatarákot távol tartja

Egy friss kutatás szerint azokra a férfiakra, akik naponta legalább két csésze teát isznak, a prosztatadaganat több mint harmadával alacsonyabb kockázata leselkedik.

A Maastrichti Egyetem a szaklapban közzétett kutatásából az derül ki, hogy a rendszeres teafogyasztók esetében 37 százalékkal alacsonyabb a prosztatarák kockázata, mint azokban, akik hetente legfeljebb egyszer isznak teát.

A kávé azonban az eredmények szerint nem jár ilyen kedvező hatással. A korábbi kutatások ellentmondásos eredményeket hoztak a különböző italok a prosztatadaganat kockázatára gyakorolt hatásával kapcsolatban. A holland kutatók most 892 prosztatadaganattal diagnosztizált férfi étkezési és italfogyasztási szokásait hasonlították össze ugyanennyi egészséges férfiéval. Az alanyok az Egyesült Államokban élő férfiak voltak, ahol a kávé sokkal népszerűbb italnak számít. Az önkéntesek közül csupán minden ötödik ivott legalább napi egy csésze teát, míg a 60 százalékuk fogyasztott naponta legalább egy kávét.

Az eredmények azonban azt mutatták, hogy naponta legalább két csésze tea fogyasztása jelentős rákellenes hatással jár, ami a kávéról nem mondható el. A mostani kutatás nem vizsgálta, hogyan előzi meg a tea a prosztatadaganat kialakulását, de a korábbi kutatások arra utaltak, hogy a teában található polifenolok védelmet nyújtanak a szöveteknek és szerveknek a daganatos sejtek inváziójával szemben. Egy 2010-ben végzett kutatás azt mutatta, hogy azokban a nőkben, akik naponta egy csésze teát fogyasztanak, 10 százalékkal alacsonyabb a petefészekrák kialakulásának kockázata.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +31 °C
Minimum: +12 °C

Túlnyomóan felhőtlen, napos időre számíthatunk, keleten képződhet kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A keleties irányú szél csak az Észak-Alföld térségében élénkülhet meg.A legmagasabb nappali hőmérséklet jellemzően 30 és 33 fok között alakul. Csütörtökre nem várható fronthatás, fellélegezhetnek a frontérzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.