Döntsön: kávé vagy fájdalomcsillapítás?

Kövessen minket!

Veszélyes lehet az egészségre paracetamol és a koffein együttes fogyasztása - hívják fel a figyelmet a kutatók.
Nagy mennyiségű fájdalomcsillapító hatóanyag és koffein fogyasztása májkárosodást okozhat - állapították meg a Washington Egyetem munkatársai. A vizsgálatok során kiderült, hogy a koffein megháromszorozta annak a toxikus anyagnak a mennyiségét, amely a paracetamol lebomlásakor keletkezik.
A kutatók mindeddig csak baktériumokon és patkányokon kísérleteztek, ezért brit szakértők jelezték, még rengeteg vizsgálatot kell elvégezni ahhoz, hogy bárki kijelenthesse: a két anyag együttesen veszélyes az emberi szervezetre.
Ennek ellenére a Chemical Research in Toxicity című lapban megjelent írás szerzői azt javasolják az embereknek, hogy kevesebb kávét vagy energiaitalt fogyasszanak, ha éppen paracetamol tartalmú készítményt szednek, hiszen a fájdalomcsillapító hatású anyag már kis mértékű túladagolása is veszélyezteti a májat.
A kutatók azt már régóta tudják, hogy az alkoholfogyasztás is méreggé változtatja a paracetamolt, de most vetették fel először, hogy az a koffeinnel együtt is hasonló hatást válthat ki.
A koffeint sok paracetamol hatóanyagú tablettában felhasználják a gyógyszergyárak, hiszen az fokozza a medicina hatását.
A kutatók a kísérletek során jóval nagyobb adagokat használtak koffeinből és paracetamolból, mint amennyit egy átlagember naponta elfogyaszt, de azt nem számolták ki pontosan, vajon mekkora mennyiség lehetne veszélyes az emberi szervezetre.
STOP
Mindent jól tud a köhögésről?

VideóRendelő: Igaz, hogy este 6 után már nem szabad enni?

További cikkek
Hozzászólások

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Nincs front

Maximum:
+5, +10 °C
Minimum:
+1, +6 °C

Hazánkban szombaton délelőtt továbbra is sok lesz felettünk a felhő, de nyugaton helyenként elvékonyodik a felhőzet.

Egészséget befolyásoló hatások:
gyenge

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!

Kövesse a Házipatikát:

GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag