Jót tesz a szívnek, segít a fogyásban

A tojással kapcsolatos vélemények évről évre megosztják a szakembereket, az utóbbi időben azonban kezdték újra elismerni jótékony hatásait, sőt a legutóbbi kutatások kimutatták, hogy nem csupán a szívre van jótékony hatással, de még a fogyásban is segít.

Bár kanadai szakemberek nemrégiben ismét arra intettek mindenkit, hogy bánjanak óvatosan a tojással, ugyanis akik hetente legalább kettőt fogyasztanak belőle, azok nagyobb eséllyel vannak kitéve különféle szív- és érrendszeri megbetegedéseknek, Helen Bond, a Brit Dietetikai Szövetség szakembere úgy véli, ez a nézet szembe megy a jelenleg uralkodó hivatalos állásponttal.

Néhány évvel ezelőtt Bruce Griffin, a Surrey Egyetem professzora kimutatta, hogy a tojás nincs rossz hatással a koleszterinszintre, az című lapban egy tanulmány pedig egyenesen arra hívta fel a figyelmet, hogy segít megfelelő szinten tartani a vérnyomást.

Ugyanezt a vonalat követték az Alberta Egyetem tudósai is, akik felfedezték, hogy a tojássárgája két fontos aminosavat is tartalmaz, és két nyers tojássárgájában majdnem kétszer annyi antioxidáns van, mint egy almában.

A fentiek mellett arra is fény derült, hogy a mai tojások jóval egészségesebbek, mint a harminc évvel ezelőttiek, 70 százalékkal több D-vitamint tartalmaznak és kétszer annyi szelént, emellett 20 százalékkal kevesebb zsír, 13 százalékkal kevesebb kalória és tíz százalékkal kevesebb koleszterin van bennük.

A brit Egészségügyi Minisztérium álláspontja szerint nyugodtan fogyasszunk annyi tojást, amennyit akarunk, ha mellette kiegyensúlyozottan, egészségesen táplálkozunk, hiszen pozitív hatásai mellett a negatívok eltörpülnek.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +32 °C
Minimum: +15 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.