Műtét előtt: hagyjon fel az alkoholfogyasztással!

Egy elemzés szerint gyakrabban lépnek fel komplikációk a különféle műtétek után azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak alkoholt, mint azoknál, akik egyáltalán nem vagy csak alkalmanként teszik ezt.

Az még nem világos, vajon az milyen hatással lehet a komplikációkra, ha valaki közvetlenül a műtét előtt hagy fel az ivással.

Amint azt a kutatást vezető Marie Eliasen, a koppenhágai Dél-Dániai Egyetem Közegészségügyi Intézetének munkatársa kifejtette, a rendszeres ivással összefüggésbe hozható leggyakoribb komplikációk a fertőzések, illetve a lassabb sebgyógyulás. Az elemzés során a szakemberek 55 korábbi kutatás eredményeit nézték át, melyek a műtétek előtti rendszeres alkoholfogyasztás , valamint a műtéteket követő 30 napon belül bekövetkező komplikációk között kimutatható összefüggéseket figyelték meg. A vizsgálatban fej-, nyak-, has- és ortopéd műtétek szerepeltek, melyek egyike sem állt kapcsolatban az alkoholfogyasztással.

Komplikációk: halál, fertőzés, légzési nehézség?

Az eredmények azt mutatták, hogy azok, akik a műtét előtt rendszeren ittak - beleértve az alkoholfüggőket is - az operációt követő egy hónapban kétszer nagyobb valószínűséggel haltak meg, mint az absztinensek, emellett 73 százalékkal nagyobb eséllyel kaptak el valamilyen posztoperációs fertőzést, 80 százalékkal nagyobb valószínűséggel voltak légzési nehézségeik és 29 százalékkal nőtt az esélyük arra is, hogy intenzív osztályra kerüljenek. Az összefüggések legnagyobb mértékben a hasi műtéteket követően jelentkeztek, ahol az epehólyag, a máj vagy a gyomor is érintve volt.

Amint arról Eliasen beszámolt, a rendszeres alkoholfogyasztás árt az immunrendszernek, így az kevésbé lesz képes megvédeni a szervezetet a fertőzésektől. Emellett a nagymennyiségű alkohol hatására megnő a műtétet követő stressz mértéke, ami a véralvadás lassulását , így erősebb vérzést és lassabb sebgyógyulást eredményez.

Korábbi vizsgálatok már azt is kimutatták, hogy ha a műtétet megelőző legalább négy hétben a páciens abbahagyta az ivást, a posztoperációs kockázatok mértéke lecsökkent. Eliasen ezért úgy véli, az orvosok kötelessége, hogy betegeik figyelmét felhívják a fenti kockázatokra, és ahol szükséges, ott az alkoholfogyasztás elhagyására szólítsák fel őket.

ITT MEGOSZTHATOD:

Heti top cikkek

Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Befőzés: betiltották ezt a régóta használt tartósítószert – Mutatjuk, mit használhatsz helyette
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Azonnali hatállyal kivonták a forgalomból ezt a gyógyszert – a betegektől is visszakérik
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Hidegfront
Maximum: +30 °C
Minimum: +17 °C

Derült, napos, száraz idő várható. Az északi, északkeleti szelet nagy területen kísérhetik élénk, főképp a Tiszántúlon erős lökések. A legmagasabb nappali hőmérséklet döntően 27 és 33 fok között várható. Késő estére általában 18 és 23 fok közé csökken a hőmérséklet. Gyenge hidegfrontra készülhetnek szerdán az arra érzékenyek.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.