A csokoládé segít a fogyásban

Minden fogyókúrázó álma, hogy a csokoládé segítsen a fogyásban.

Ez most bizonyos tekintetben valóra válik, hiszen friss kutatási eredmények szerint azok könnyebben híznak, akik teljes egészében kizárják az étrendjükből a kakaóból készült édességet, mint azok, akik megengedik maguknak.

A YouGov kutatóvállalat kérdőíves vizsgálata alapján azon fogyókúrázók 86 százaléka sikeresen megszabadult a plusz kilóktól, akik továbbra is ragaszkodtak kedvenc desszertjükhöz. A 2 100 megkérdezett férfi és nő közül a legtöbbet fogyók az esetek 91 százalékában továbbra is ugyanannyi csokoládét ettek, mint a fogyókúra előtt.

"Kiterjedt kutatás bizonyítja, hogy az ételmegvonáson alapuló diéták nagyobb eséllyel vallanak kudarcot" - magyarázta Janet Aylott táplálkozástudományi szakember, aki részt vett a felmérésben. "A lényeg a rugalmas hozzáállás, és a kedvenc élelmiszerek mértékletes élvezete" - tette hozzá.

A YouGov eredményei egybeesnek korábbi kutatások adataival, amelyek szerint a csokoládét és a hasonló nassolnivalókat, például a kekszet és a bort kiiktatók nagyobb eséllyel híznak, hiszen kompenzálni akarják, amitől megfosztják magukat.

Csokoládéval más a diéta

Egy kutatás még azt is kimutatta, hogy az édességet teljesen száműzők 65 százaléka elhízva végzi. A sornak még ezzel sincs vége: egy ettől független tanulmány alapján a csokoládé segíthet a hosszú élettartam elérésében .

A Harvard Egyetem csapata 8 000 férfit figyelt meg 65 éven keresztül, és kiderült, hogy akik szerény mennyiségű csokoládét fogyasztottak havi három alkalommal, csaknem egy évvel tovább éltek, mint akik semennyit sem. A következtetés alapján a kakaó antioxidánsai és polifenoljai állhatnak az összefüggés hátterében. A vörösborban is hasonló anyag van, ami gátolja káros koleszterin oxidációját. Az antioxidánsok rákmegelőző hatásukról is ismertek.

ITT MEGOSZTHATOD:

Ajánlott videó

Heti top cikkek

napfogyatkozás
Napfogyatkozás 2026 – Vakságot is okozhat, ha holnap nem így nézel fel az égre
Ezt az italt senkinek sem ajánlja a szívsebész – Már kis mennyiségben is növeli a vérnyomást
Hússzor károsabb a dohányzásnál, a magyarok többsége mégis csinálja
citromos víz
Kiderült az igazság a citromos vízről – Így hat valójában a szervezetre
D-vitamin
Meglepő, melyik vitamin az emésztés rejtett támasza – Hiánya hamar panaszokat okoz
Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +33 °C
Minimum: +14 °C

Döntően felhőtlen, napos időre számíthatunk, csak a keleti, északkeleti tájakon képződhet átmenetileg kevés gomolyfelhő. Csapadék kizárt. A délire forduló szél főleg a Dél-Alföldön, illetve az Észak-Dunántúlon élénkül meg.Délutánra jellemzően 32 és 35 fok közé melegszik fel a levegő. Késő este 16 és 28 fok közötti értékek valószínűek. Fronthatással továbbra sem kell számolni.

Partnerünk a

Töltsd ki kvízünket!

kvíz
A horzsolásra hintőport kell szórni. Igaz vagy hamis? – Teszteld a sebkezelési tudásod! Bár egy kisebb sebet látszólag egyszerű ellátni, de könnyű hibázni is. Töltsd ki sebkezelési kvízünket, és derítsd ki, mennyire vagy tisztában az alapvető elsősegélynyújtási szabályokkal!
kvíz
„Lehet hogy demiszexuális vagyok?” – Ezzel a 8 kérdéssel kiderítheted A vonzalom nem mindenkinél működik ugyanúgy. Egyeseknél csak azután jelenik meg, hogy valódi érzelmi kötelék alakult ki bennük – ők a demiszexuálisak. Vajon te is közéjük tartozol? Most kiderítheted.