Kérdések és válaszok
Vitaminok:

Néha, amikor B-vitamin-tartalmú élelmiszert eszem, vagy vitamint szedek, akkor idegessé, feszültté, sőt lehangolttá válok, ok nélkül sírva fakadok. Mi lehet ennek az oka?

A HáziPatika.com szakértőjének válasza vitaminok témában:

Amiket észlel, azok sokkal inkább a B-vitaminok hiányára jellemző, sőt például a B12-vitamint depresszió kezelésére egyes orvosok is ajánlják. Nem tudom, milyen formában viszi be a B-vitamint szervezetbe, illetve számos fajtája közül melyik okozza - elképzelhető, hogy nem maguk a vitaminok, hanem a készítmény valamelyik más alkotórésze okozza a panaszait. Érdemes lenne a konkrét készítmény előiratát elolvasnia, vagy patikussal, háziorvossal megbeszélni, amit tapasztalt.

vitaminhiányvitaminB-vitamin

Kiemelt téma cikkei

VitaminABC tudásteszt

Milyen néven szokás emlegetni a K-vitamint?

Tippek

Fogyasszunk naponta 2-3 alkalommal zöldséget-gyümölcsöt, hiszen sok vitamint, ásványi anyagot, nyomelemet tartalmaznak. Szabályozzák az emésztést, laktatnak, de nem hizlalnak.