Kérdések és válaszok
Sclerosis multiplex:

SM betegként injekciót adok be magamnak minden nap a bőröm alá. A bőr zúzódásszerű bekékülése ilyen esetekben állítólag megszokott. A kék foltok el is múlnak egy hét alatt, azonban az egyik injekció után a bőröm tenyérnyi felületen először pirossá, pár nap múlva szederjes színűvé vált, és újabb egy hét után a bőröm alapszínénél sötétebb tónusú, barna folt lett belőle. (A kórházban, ahol kezelnek, egy nővér szerint eltalálhattam egy hajszáleret, és ettől alakult ki a folt.) Azóta már majdnem két hónap telt el, de a barna folt nem halványodik, nem múlik el. Hogyan tudnám elősegíteni a folt eltűnését?

A HáziPatika.com szakértőjének válasza sclerosis multiplex témában:

A barna foltot a szövetekben lebomló vérfesték vastartalma okozza. Felszívódása igen lassú folyamat. Kerülje az injekció beadását arra a területre.

injekciósclerosis multiplexSMbarna folthajszálér

Cikkek