-2° - +8°
Kettős front
Kérdések és válaszok
Orbánc:

A férjem lábszárát néhány éve vissza-visszatérő orbánc támadja meg. A magas láz és a látható vörös-lilás foltok a lábán egyértelműen jelzik, hogy ez megint az. Ilyenkor a háziorvosa antibiotikumot ad neki, és egy hét lefogása alatt el is múlik. Idáig hatszor volt orbánca, minden esetben a visszérrel műtött lábszárán jelentek meg a foltok. Kérdésem az, hogy okozhatja-e gombás fertőzés, és ha igen, mi a leghatékonyabb módja a gyógyulásnak?

A HáziPatika.com szakértőjének válasza orbánc témában:

Az orbánc ismételt visszatérésében szerepet játszik a visszérműtét miatt rosszabb vérkeringés, valamint a lezajlott orbáncok kapcsán ismételten sérülő nyirokerek állapota. A gombásodás szerepe akkor jön szóba, ha a lábujjai között rendszeresen vagy visszatérően a bőr hámlik, berepedezik a gombás fertőzés miatt, vagy a lábon egyéb sérülések alakulnak ki, amely sérüléseken a baktériumok - orbánc esetén Streptococcusok - bekerülnek a szövetekbe. Az igazán hatékony kezelése az orbáncnak az injekcióban adott, kellő mennyiségű antibiotikumok (elsősorban penicillin származékok). A bőrön a sérülések megelőzése, ha a lábujjközben gombás fertőzésre gyanú van, akkor gombaellenes krémek, oldatok valamelyikének rendszeres használata segíti megelőzni a kiújulást.

antibiotikumgombavisszérműtétlábgombaorbánc

Cikkek