Kérdések és válaszok
Sugárterápia:

Prosztatarák műtétet követően 33 alkalommal sugárkezelést kaptam. A kezelés vége után a fájdalmak nem szűntek meg és görcsök is jelentkeztek vizelés, illetve székelés alkalmával, de azon túl is esetenként. Emellett nincs étvágyam, szinte semmit nem kívánok, holott előtte, de még a kezelés alatt is nagyon jó étvágyam volt. Ezek a mellékhatások normálisnak tekinthetők a sugár után? Illetve mire számíthatok, meddig fog ez tartani?

A HáziPatika.com szakértőjének válasza sugárterápia témában:

A sugárterápia sajnos ilyen panaszokat okozhat, sőt van úgy, hogy a panaszok akár hetekig, hónapokig is tartanak. A hólyagfalat és bélfalat is érintheti, ez általában hegesedéssel járhat, gyakran hasmenést okoz, mert a sugarat a bélnyálkahártya is megérzi. Az étvágytalanság is átmeneti, az a fontos, hogy ne járjon túlzott fogyással. Ma már vannak tápszerek, sőt étvágyfokozó kezelések is, ezeket az onkológus felírhatja, de arra is van mód minden osztályon, hogy diétás nővérrel megbeszélje a teendőket. Érdeklődjön a kezelőorvosánál.

prosztataráksugárterápiasugárkezeléshegesedés

Cikkek