Hírlevelek
Regisztráció

Serotoni

 2013.09.13.

Felhívjuk figyelmét, hogy ez a cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, ezért elképzelhető, hogy nem minden adata pontos. Kérjük, az Ön számára kiemelten fontos információkat szükség szerint ellenőrizze!

 HáziPatika.com

A serotonira idén nyáron fordult nagyobb figyelem, miután már öten vesztették életüket a szer miatt. Nagyon könnyű túladagolni, ezért különösen veszélyes.

Megnevezés:

para-metil-4-metilaminorex

Alternatív megnevezés:

serotoni, Swiss Toni, 4,4'-DMAR

Hatóanyagai:

para-metil-4-metilaminorex

Tipológia:

szitetikus stimuláns, dizájnerdrog

Miről ismerhető fel?

Hazánkban szinte kizárólag fehéres porként fordult elő (2013. nyarán)

Felhasználási mód:

általában por, ritkább esetben tabletta

Hatása:

Pontos hatása, hatásmódja ismeretlen. Akár 10-12 órán át ható stimuláns. Mellékhatásai a hányinger, pupillatágulás, állkapocsrángás, érszűkület, a testhőmérséklet gyors emelkedése.

Túladagolási tünetei:

Testhőmérséklet vészes növekedése, amelytől belső vérzés indulhat el a szervezetben (az orrból és a végbélből is folyik a vér), ez pedig halálhoz vezethet.

Elvonási tünetei:

-

  
 

Serotoni, a rejtélyes új drog (Képünk illusztráció!)

 

Veszélyei:

2013 nyarán egymás után öt ember halt meg az újonnan feltűnt szer fogyasztása miatt. Hogy pontosan miért és hogyan, nem tudni, de valószínű, hogy nagyon könnyű túladagolni, különösen más drogokkal együtt fogyasztva.

Érdekesség:

A vegyület kémiai rokona és így elődje az 1960-as évek elején fogyasztószerként kifejleszett aminorex (Menocil) volt, amit mellékhatásai miatt 1972-ben kivontak a forgalomból. Az aminorex egy származéka a 4-metilaminorex (Eufória, "U4Euh"; vagy "Ice") jelent meg a drogpiacon, ennek már nem is volt gyógyászati felhasználása. Ma már mindkét anyag kábítószernek minősül. A para-metil-4-metilaminorex teljesen ismeretlen vegyület volt 2012 novemberéig, amikor holland vámosok azonosították egy importcsomagban.
Betegséglexikon mobil alkalmazás

Kapcsolódó hasznos cikkeink és szolgáltatásaink

A témában feltett olvasói kérdések

Betegséglexikon

Az orvos válaszol