Hírlevelek
Regisztráció
"Facebookos" drog: 15-en kerültek kórházba Budapesten

"Facebookos" drog: 15-en kerültek kórházba Budapesten

2015.05.16.

Felhívjuk figyelmét, hogy ez a cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, ezért elképzelhető, hogy nem minden adata pontos. Kérjük, az Ön számára kiemelten fontos információkat szükség szerint ellenőrizze!

 MTI

Tizenöten kerültek kórházba a napokban egy új, eddig ismeretlen szintetikus kábítószer miatt Budapesten.

Az ÁNTSZ szerint a betegek közül többen súlyos tüneteket mutattak, többen intenzív ápolásra szorultak. A betegek egymástól függetlenül kékes-zöldes színű tabletta (egyben vagy porítva) fogyasztásáról számoltak be, a tablettára a Facebookra utaló "f" betű volt nyomva.

Egy internetes fórum szerint a tünetek: aluszékonyság, nehéz mozgás, ébresztéskor mozgászavarok és hallucináció. Feltételezik, hogy több anyag keveréke található a tablettában, szintetikus opioid vagy szintetikus kannabinoid is lehet benne.

A függőségről

A drogfüggőségről szóló Betegséglexikonban összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat az okoktól az előforduláson át a tünetekig és a diagnózisig. A cikket ide kattintva érheti el!

Az Országos Rendőr-főkapitányság azt közölte: az egészségre rendkívül káros, pszichoaktív hatást kifejtő szer az elmúlt időszakban már az egész országban megjelent a kábítószert, illetve dizájner drogokat fogyasztók körében, ami már az egész országban felbukkant.

Elek István, a Péterfy Sándor utcai Kórház-Rendelőintézet és Baleseti Központ toxikológiai osztályának főorvosa azt mondta, a hozzájuk bekerültek közül többen intenzív ellátásra szorultak, azonban haláleset eddig nem történt. A szer hatása elhúzódóbb, mint amit az eddigi készítményeknél megfigyeltek, és voltak olyanok, akinél fennmaradt a hallucinozis, pszichotikus állapot, ezért őket a pszichiátriai osztályon kezelik.

Van, akit még a toxikológiai osztályon kezelnek. Egy új, Magyarországon eddig még ismeretlen - így a tiltó listán sem szereplő - dizájner drog került piacra, aminek a szerkezeti képletét és a hatóanyagát sikerült kimutatni. Általánosságban a betegek nem tudták megmondani, mit vettek be, azonban ennek az új szernek a hatása hosszabb és súlyosabb tüneteket is produkál, mint a korábban már ismert szereké. Az elmúlt napokban kórházba kerültek jellemzően középkorúak voltak.

Ha kérdése van ebben a témában, kérdezzen szakértőnktől!

32468Kérdezzen Ön is!

Betegséglexikon mobil alkalmazás

Kapcsolódó hasznos cikkeink és szolgáltatásaink

A témában feltett olvasói kérdések

Az orvos válaszol