Kérdések és válaszok
Influenzaoltás:

2 éve kaptam meg a H1N1 elleni oltást. Utána úgy igazán problémám nem volt, enyhe influenzatünetet észleltem csak, amivel kórházba is mentem. Legalább 1,5 éve azonban fáj az a vállam, ahová az oltást kaptam. Az oltás helye ki van száradva, viszket, ha megvakarom, egyből látszódik a szúrás helye, de nem vérzik. Meg van keményedve az izmom is, sokszor zsibbad a karom, ha sokáig egy helyben tartom, vagyis nem mozgatom. Az ortopéd szakorvostól a következő diagnózist kaptam: "a váll adhaesiv capsulitise". Erre injekciót kaptam, nem sok javulást észleltem. Crohn-betegségem is van, ami szintén társulhat ízületi panaszokkal. Mit tegyek, hova forduljak?

A HáziPatika.com szakértőjének válasza influenzaoltás témában:

Az influenzaoltás utáni lokális tünetek maximum pár napik jellemzőek, mint a fájdalom és mozgáskorlátozottság. Ha a tünetek tovább is fennállnak, az már esetleges csomó kialakulását jelenheti, de hónapok alatt az is el szokott tűnni. Évek óta fennálló fájdalom az oltás helyén inkább idegi lehet, feltételezve, hogy az oltás során esetleg kisebb ideg is sérült. Az oltás után a bőr megkeményedhet és érzékeny maradhat, de az egész karra terjedő fájdalom nem valószínű, hogy oltási szüvődmény, főleg nem két évvel az oltás után. A váll capsulitise egy gyulladásos folyamat az izmokban, amit fizioterápiával kezeltetnék és MRI-vel diagnosztizálnék, az ízületi gyulladással pedig reumatológushoz fordulnék.

oltásH1N1influenzaoltásChron-betegség

Cikkek