Kérdések és válaszok
Tüdőrák:

Édesanyámnál január végén tüdőrákot állapítottak meg, azóta egy kicsit fogyott, és az arca-nyaka szokott bedagadni, valamint a háta és a válla szokott még fájni. Kemo- és sugárkezelés vár rá. Szeretném tudni, hogy ez a két terápia hatásos lesz-e, és mire számíthatunk vagy mire készüljünk fel.

A HáziPatika.com szakértőjének válasza tüdőrák témában:

Amennyiben a nyaki duzzanat fokozódik, azonnal orvoshoz kell fordulni, adott esetben a sugárterápiát is előre kell hozni, ez már egy sürgősségi állapot is lehet! Ilyen esetben valóban csak a kemo- és sugárterápiától várható eredmény, de természetesen mellékhatásokkal is kell számolni. Ilyen lehet a hajhullás, émelygés, gyengeség , bár az orvostudomány igyekszik a mellékhatásokat minimálisra csökkenteni. Ha fogyás is van, akkor szükség lehet tápszerek fogyasztására is, ez esetben is az onkológus tud segíteni. Néhány kezelés után már eléggé látványosan tud javulni a helyzet, ha valóban hatékony a kezelés. A betegség kimenetelét a betegség típusa, szövettana, stádiuma (nagysága, áttét van/nincs), illetve az általános állapot is jelentősen befolyásolhatja.

tüdőráksugárterápiaonkológuskemoterápia

Cikkek