Kérdések és válaszok
Fertőző betegségek:

40 éves nő vagyok. Két napja megduzzadt az áll alatt lévő nyirokmirigyem. Jó nagy babszem nagyságú, fáj is eléggé, főleg nyomásra. Rögtön elmentem az orvoshoz, aki írt föl antibiotikumot. El fog múlni ez a duzzanat az állam alatt? Mitől duzzadhat meg a nyirokmirigy? A torkom is fáj és piros.

A HáziPatika.com szakértőjének válasza Fertőző betegségek témában:

A fájdalmas nyirokcsomó-megnagyobbodás leggyakrabban fertőzés jele. Az áll alatti területen többek közt lehet fogászati eredetű (pl. foggyökéren tályog), lehet torokgyulladás kísérője. A kapott antibiotikum mindezekre jó, viszonylag nagy adagot jelent, így várhatóan hatásos.Az antibiotikus kúrának néhány nap után látható, érezhető eredménye kell, legyen, vagy másik gyógyszerre kell váltani. A hatásosság persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy rögtön teljesen meggyógyul a beteg. A hatástalanság oka lehet az is, hogy pl. a tályogba nem tud bejutni a gyógyszer, fogászaton vagy sebészeten meg kell nyitni. Ha néhány nap után sincs javulás, vagy rosszabbul van, újabb tünet jelentkezik, feltétlenül menjen vissza háziorvosához! Nyirokcsomó-megnagyobbodás esetén előfordulhat az is, hogy a gyulladás elmúlik, de a megnagyobbodás csak lassan - egy-két hét alatt - szűnik meg. Ha a megduzzadt nyirokcsomó rosszhelyen van (pl. csont mellett), mozgáskor kellemetlen lehet, ahogy egymáshoz nyomódnak.

fertőző betegségeknyirokcsomóantibiotikumgyulladás

Cikkek