Kérdések és válaszok
Gyógyszerek:

Az utóbbi években egyre többször járok úgy, hogy a felírt gyógyszertől hányingerem, émelygésem van. Olyan erős, hogy újból nem tudok még egy szemet bevenni. Újabban többször is előfordult, hogy már kiütés és az egész test viszketése kíséri. Meg lehet ezt vizsgálni valahol, hogy mire vagyok érzékeny?

A HáziPatika.com szakértőjének válasza Gyógyszerek témában:

Kérdezze meg a háziorvost, hogy a lakóhelyük közelében hol végeznek legközelebb gyógyszerallergia vizsgálatot. Általában csak az egyetemi városokban van ilyen vizsgálat, és sokszor csak hosszú előjegyzés alapján végzik. Általában egy-egy gyógyszert tudnak vizsgálni, egész palettát nem. Az antibiotikumok szedése közben megjelenő kiütés sokszor nem gyógyszerallergia, hanem a kórokozók pusztulása miatt a szervezetben megjelenő idegen fehérjék által gerjesztett reakció.

gyógyszerekhányingerémelygésgyógyszerallergia

Cikkek