Hírlevelek
Regisztráció
Richter Egészségváros

Fókuszban

Váltson vízre: nem lesz cukros!

Váltson vízre: nem lesz cukros!

Csökkenti nőkben a cukorbetegség kockázatát a víz fogyasztása

 2012.06.09.

Felhívjuk figyelmét, hogy ez a cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, ezért elképzelhető, hogy nem minden adata pontos. Kérjük, az Ön számára kiemelten fontos információkat szükség szerint ellenőrizze!

 Medipress

A legújabb eredmények szerint azokban a nőkben, akik szénsavas italok és gyümölcslevek helyett vizet isznak, alacsonyabb a cukorbetegség kockázata.

A Harvard Egyetem Orvosi Karának kutatói szerint az édes italok vízre váltásával megelőzhető a metabolikus betegség. Ha viszont a cukrozott italok mellett fogyaszt valaki vizet, nem következik be semmilyen változás. Dr. Frank Hu az American Journal of Clinical Nutrition szakfolyóiratban közzétett tanulmányához az amerikai Ápolónők Egészségtanulmányában részt vevő 83 ezer nő ivási szokásait vizsgálta több mint egy évtizeden keresztül. A kérdőíveket és felméréseket kitöltő alanyok közül 2 700 nőben alakult ki diabétesz.

Váltson vízre: nem lesz cukros!Az eredményekből az derült ki, hogy az elfogyasztott víz mennyisége nem befolyásolta a diabétesz kockázatát, de a cukrozott üdítőitalok és gyümölcslevek fogyasztása a diabétesz magasabb kockázatával állt összefüggésben - körülbelül 10 százalékkal magasabbal minden napi pohár után. A kutatók becslése szerint ha egy nő egy pohár szénsavas üdítőitalt vagy gyümölcslevet egy pohár sima vízre cserélne fel, körülbelül 7-8 százalékkal csökkenne a cukorbetegség kockázata.

Bár a 7 százalék nem tűnik nagymértékű csökkenésnek az egész népesség szempontjából valójában azt jelentené, hogy százból tíz helyett csak százból kilenc nőben alakulna ki a betegség. A kutatás azt is kimutatta, hogy a cukrozott üdítőitalok helyett a nem édesített kávé és tea is jó alternatíva lehet. A kutatók azonban úgy vélik, a lényeg az, hogy a sima víz a legjobb kalóriamentes ital, és ha ez valakinek túlságosan íztelen, nyugodtan facsarhat bele egy kis citromot vagy lime-ot.

Hamarosan újból élő adás! Ne maradjon le róla!

dr. Apostol Éva

Május 24-én 17 órától dr. Apostol Éva bőr-nemigyógyász-kozmetológus szakorvos várja a nézők kérdéseit!

Kérdezni szeretnék!

Hozzászólások

Van még 5 perce?

Legjobb cikkek és szolgáltatások a témában

Kérdése van? Lehet, hogy itt választ talál!

Tudjon meg többet lexikonunkból!

Az orvos válaszol

Szponzorált hirdetések

     
     
     
     

Támogatóink ajánlatai

h i r d e t é s