Az agyrázkódás a tanulást is érinti!

Kövesse a HáziPatika Facebook oldalát!

Az agyrázkódásból lábadozó gyermekek és a tizenévesek számára nehézséget okozhat az iskolai munka, amíg teljesen fel nem épülnek - állítja egy tanulmány.

A legszembetűnőbb a problémák és aggodalmak kiterjedése és mértéke volt az iskolai feladatokkal kapcsolatban, amiről a diákok szülei számoltak be a gyermekük agyrázkódása után. Az agy a tanulás szerve. Amikor megsérül, nem meglepő, hogy ez a tanulást is érinti "- mondta a tanulmány vezető szerzője, Gerard Gioia a rockville-i gyermekgyógyászati központ vezető neuropszichológusa.
Gioia és kollégái több száz 5-18 éves tanulót vizsgáltak meg és kérdeztek ki egy hónapon belül az agyrázkódásukat követő egy hónapon belül, és gondolkodási, memória és koncentrációs teszteket végeztettek el velük.
Azok a diákok, akik nem tapasztalak tüneteket, jól teljesítettek a tesztek során, s valószínűleg helyreállt az egészségük, de azok, akik még észleltek tüneteket és valószínűleg nem épültek fel teljesen elmaradtak a már egészséges társaiktól.

Hónapokig is elhúzódhat az agyrázkódás utáni gyógyulási folyamat

Az agyi képalkotó vizsgálatok tanúsága szerint az agyrázkódás okozta károsodás hónapokkal a sérülés után is kimutatható, jóval azt követően, hogy a beteg úgy érzi, meggyógyult.

A tünetekről beszámoló diákok 88 százaléka például fejfájásra, fáradtságra, a kihagyó koncentrációra panaszkodtak, amelyek közül legalább egy zavarta az iskolai tevékenységüket. A felgyógyultak között csak 38 százalék volt ez az arány.
Hasonlóképpen, a lábadozók több mint háromnegyedének voltak gondjai a tudományos tárgyak elsajátításával. Például több időt kellett fordítaniuk a házi feladatok elvégzésére, nehezen tanultak, jegyzeteltek, szemben a felgyógyultakkal, akik között csak 44 százalékos volt ez az arány.
Megnehezíti a tanulást az agyrázkódás

Megnehezíti a tanulást az agyrázkódás

A fel nem épült diákok körülbelül kétharmada azt mondta, úgy érezte, közepesen vagy nagyon aggódik az iskolai munka miatt, szemben a felgyógyult középiskolás diákok 52 és az általános iskolások 38 százalékával.
A matematika tanulását zavarta meg leginkább a sérülés, a diákok ezután az olvasást és nyelvi tárgyakat, a tudományos és a társadalmi tanulmányokat tették.
Az orvosok azt javasolják, hogy a diákok fokozatosan térjenek vissza a tanulmányi munkához. És a házi feladat elkészítésére is több időt hagyjanak, amíg a teljes gyógyulás be nem következik. Ugyanakkor minden ember egyedi, és gyógyulni is a saját ütemében fog. Azaz az iskolába való visszatérés ideje is különféle lehet még azonos súlyosságú sérülés esetén is
A diákok körülbelül 80-85 százaléka talpra áll négy héten belül, de néhány tünet hosszabb ideig is fennállhat, és szükség lehet folyamatos tanulmányi támogatásra - vélekedik Gerard Gioia.
Gyere és fuss az életmódváltókkal!
Ha kérdése van, kérdezzen szakértőnktől!

Kérdezzen Ön is!

Szakértőink által már megválaszolt kérdések száma:

Orvos válaszol
Aktuális
Munkahelyi stressz tesztStressz

Munkahelyi stressz tesztFeszült? Úgy érzi, túl stresszes az élete?

Az intim szőrtelenítés veszélyeiSzőrtelenítés

Az intim szőrtelenítés veszélyeiMilyen veszélyeket rejthet magában a csupaszság?

Miért lehet fájdalmas az együttlét? Szexualitás

Miért lehet fájdalmas az együttlét? A jelenség mögött gyakran nőgyógyászati problémák állnak

Frissítse fel a lábait!Lábápolás

Frissítse fel a lábait!Egy hosszú nap után fáradtnak, nehéznek érezte a lábait? Tippünk!

A beteg kutat, segítenünk kell nekiOkosgyógyszer

A beteg kutat, segítenünk kell nekiLimfómánál is életet menthet a józan ész

Életmódtippek aranyereseknekAranyér

Életmódtippek aranyereseknekA legfontosabb: rendszeresség és higiénia

Humánmeteorológia

Humanmeterológia szolgaltatója

Fronthatás:
Kettős front

Maximum:
+13, +19 °C
Minimum:
+8, +13 °C

Hazánkban vasárnap délelőtt többnyire erősen felhős lesz az ég, csak kisebb esőre, záporra számíthatunk.

Egészséget befolyásoló hatások:
közepes

Részletes adatok és előrejelzés

Tekintse meg az időjárási frontokat!Térképezze fel a pollen adatokat!
GyógyszerekGyógyszerkereső
GyógyszerHatóanyag