Kérdések és válaszok
Hüvelygomba:

Antibiotikum kúra után hüvelygombám lett, ezt gombaellenes hüvelytablettával és kenőccsel kezeltem. Sajnos az utolsó tabletta a felhelyezés utáni reggel egészben kijött, de a tüneteim elmúltak. Később megint éreztem enyhe viszketést, így még egy kúrát megcsináltam, kb. 2-3 hete. Most úgy érzem, rendbe jöttem, bár néha-néha még úgy érzem, (főleg vizelés után) mintha valami szúrna, viszketne, de ez az érzés hamar elmúlik. Úgy tervezem, hogy olyan készítményt választok, amely segít helyreállítani a hüvelyflórát, remélem akkor ezek az apróbb tünetek is megszűnnek. Az a kérdésem, hogy ha netán mégsem múlt volna el teljes mértékben a gombám, az önmagában okozhat-e valami komoly panaszt a későbbiekben?

A HáziPatika.com szakértőjének válasza hüvelygomba témában:

A probiotikumokban található tejsavbacilusok gyulladt közegben biztosan nem tapadnak meg, ezért használatukat minden esetben teljes gyulladásmentességet eredményező kezelés után érdemes elvégezni. Antibiotikus kezelés után rendszerint vegyes bakteriális gyulladás alakul ki, s mivel csak gombaellenes készítményeket használt, feltételezem, hogy a gyógyulása sem tökéletes.

hüvelygomba

Cikkek